6 Ocak 2015 Salı

Türkiye'de Eğitim Sisteminin En Temel Sorunu Nedir ?

Türkiye'nin en büyük sorunu olan eğitim sorununun başlıca nedeni, değişen hükümetlerle birlikte eğitim politikalarının değişmesidir.  Tek partili dönem sonrası seçimlerle başa gelen partiler ve politikaları değişmiş uygulanmaya çalışılmıştır.
Biz ideolojisi ne olursa olsun hangi parti başa gelirse gelsin  onların arzuladıkları politikaları uygulamak zorunda mıyız ?
Yıllardır yaşanan durum bu , hükümetler ve politikaları değişiyor bunlarla birlikte eğitim sisteminde değişikliğe gidiliyor, mevcut olan eğitim sistemi de değişikliğe uğruyor. Eğitimde değişmeyen en büyük sorunlarından biriside ezberci olmamız. Ezberci bir eğitimde hiç bir zaman başarı sağlayamaz. 
Globalleşen dünyada 1. sınıf ülkeler eğitim kalitesinden dolayı ileri nitelikli öğrenciler yetiştirmekte ve ülkenin kalkınmasına fayda sağlayacak kişiler yetiştirmekte. 3.sınıf ülkeler bile büyük çıkışlar yakaladı. Örnek verecek olursak Bizden çok geride olan Hindistan , Singapur gibi ülkeler son yıllarda bilgisayar yazılımları konusunda çağ atlayacak derece başarılar sağladı kat kat ilerleme kaydetti. 
Türkiye'de eğitimde yapılan değişiklik Osmanlıca dersi , Okula serbest kıyafetle gidilsin mi ?  
Şimdi işleri düzeltmeye başlarsak eğitim sisteminin oturması için yıllar geçmesi lazım lakin fazla zaman kaybedilmeden neden hiçbir şey yapılmıyor.

Daha önce okudum bir kitapta çok güzel bir makale vardı.Konusu Avrupa ülkelerinde kalkınma ilerleme için ülkenin bütün önde gelenleri bir araya gelerek ortak kararlar alıyor.
Bu konudan yola çıkarak tavsiyem Ülkemizin önde gelenleri . Devlet, kamu kurum ve kuruluşlar , Şirket sahipler, dernekler ,vakıflar,sendikalar, eğitmenler,bilim adamları sanatçılar ve ülkenin ileri gelenleri bir araya gelerek ülkenin ortak çıkarlarına hizmet edecek şekilde kalkınmasına fayda sağlayacak ortak kararlar alınması ve kalıcı olarak uygulanmaya sokulmasıdır.  Sadece başa gelen parti vekillerinin alacak kararlarıyla eğitim sisteminde ancak günümüzde olduğu gibi sadece gülünç kararlar alınır ve ben istedim öğrenilecek mantığıyla hareket edersek eğitimde dahi olmak üzere sadece kişi ve partiye hizmet etmiş oluruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder