2 Ocak 2015 Cuma

RESİM NASIL ÇİZİLİR?

RESİM NASIL ÇİZİLİR ? 

Uzun zamandır farklı alanlarda resim çizmekteyim. Hiç bir eğitim almadım bu konuda ama kendimi zamanla geliştirdim. Resim çizmek tamamen yeteneğe bağlı değildir aslında.
Evet yetenek isteğen bir çalışma ama kesinlikte % 100 yetenek isteyen bir durum değil. Benim resimle tanışmam bir arkadaş sayesinde oldu. 
Çocukluğumda bir çok insan gibi bende pokemon hayranıydım. Severek izlerdim arkadaşım ise izler gelir sınıfta resimlerini çizerdi o kadar çok hoşuma giderdi ki defalarca bende
çizmeye çalıştım ama onun kadar başarılı olamadım. 
Başarısız olmam resim çizemiyeceğim yeteneğimin olmadığı anlamına gelmez ve durmadan denedim. Zaman geçtikçe yavaş yavaş çizebildiğimi gördüm ve durmadan
çizmeye devam ettim. İstekliydim ve resim çizmek gerçekten iyi bir şeyler yaptığımı hissettiriyordu bana. 
 Aradan zaman geçtikçe çizdiğim resimleri arkadaşlar ve çevremdeki gördü ve beklenmedik bir tepkiyle karşılaştım. Bizim insanlarımızı çok iyi bilirsiniz, ''bu ne, dersine bak, 
bunlarla mı zamanını geçiriyorsun ? gibi bir çok tepkiyle karşılaştım.  Aslında bu beni resimden uzaklaştırmadı açıkçası daha da yakınlaştırdı. Şuan zamanında bana tepki gösteren
her insan neden güzel sanatlar okumadığımı profesyonel olarak bu işi düşünmediğimi soruyor ve başarılı buluyor.  
Belirtmeliyim ki çokta ahım şahım resim çizen biri değilim ama hiç olmazsa beğenilecek kadar resimler çizebiliyorum.. 

Bir kaç resim yükleyeceğim umarım beğenirsiniz Eğer ilgisini çekenler için bir kaç teknik bilgi verebilirim. Çok farklı terimler kullanarak kafanızı karıştırmak veya ben yapamam
diyecek aşamaya getirmeden bir kaç fikir paylaşayım. İlk önce resim çizme isteğinizin olması lazım kimse sevmediği bir şeyi yapmak istemez istese de pek başarılı olamaz. Çizmek
sizi mutlu hissettirmeli . Kalemi özgürce kullanın kalem sizi esir almasın siz kalemi kullanın kalem sizi değil. İlk başladığınızda da silgi kullanmamaya çalışın yaptığınız hataları
yaratıcılığınızı kullanarak başka şeylere dönüştürmeyi deneyin. Video ve görsellere bakarak bazı teknik bilgiler öğrenin. Örnek olarak animasyon çizimlerine bakın 1 dk içinde 
çizgileri birleştirerek ne kadar güzel resim çiziliyor. Sıkılmayın hemen pes etmeyin zamanla olacak şeyler. Birden değil deneyimlerinizin sonucu olarak bir şeyleri başaracağınızı
anlarsınız. Farklılık yaratmak istiyorsanız hayal gücünüzü kullanın. Boş bir sayfaya bol bol çizikler çekin kalemi serbestçe kullanmayı öğrenin. Arzu ederseniz teknik çizimler 
hakkında bütün bilgileri paylaşabilirim. 
Yükleyeceğim çizimlerin tamamı bana aittir. Kendi çizimlerimdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder