2 Ocak 2015 Cuma

BİZE İKRAMİYE ÇIKAR MI ?

ŞANS OYUNLARI 

 Tüm dünyada gerçekleşen devlet eliyle legal bir kumardır. Türkiye'de devlet eliyle gerçekleşen bir çok kumarlardan bazıları , Sayısal loto, Şans Topu , İddaa , Milli Piyango, 10 Numara ve bunun gibiler.
 Benim burada belirtmek istediğim şey Türkiye'de şans oyunlarının kişiye çıkma olasılığı yüzde kaçtır. 
Şans oyunları gerçekten şansa mı dayalıdır. 

Burada belki iddalı bir yazı yazabilirim ama insanlar mantıklarını kullandıkları zaman bana hak vereceklerini düşünüyorum.
Ben bu konuyu Sayısal Loto, Şans Topu ve 10 Numara gibi şans oyunları üzerinden yorumlayacağım. 
Türkiye'de son derece yaygın olarak şan oyunları oynanmaktadır. Milyonlarca insan her hafta bir veya bir kaç şans oyunu oynamaktadır.  Haftalık şans oyunları sermayesi trilyonları aşmaktadır.
Son 10 yılda ülkemin durumuna bakarak şans oyunlarında bizlere ikramiye çıkma olasılığının % 0 olduğunu düşünüyorum. Türkiye gündemini yıllardır günü gününe takip etmekte ve araştırmaktayım.
Yolsuzluğun, hırsızlığın diz boyu ve cezasız kaldığı bir ülkede şans oyunlarında hilekarlık yapılması benim tarafımdan gayet normal karşılanıyor.
Şu varsayımla desteklemek istiyorum, daha önce şans oyunları TRT kanalında canlı yayın ekranlarında milyonların gözü önünde noter huzurunda çekilirdi. Şans oyunu oynayan ve oynamayan bütün insanlar canlı yayın ekranlarından sayıların çekilişini izleyebilirdi ve çıkan insanlar mutlaka bilinirdi.Daha önce hepimiz görmüşüzdür 3 kere sayısal lotoyu  yakaladı şimdi ayakkabı boyacılığı yapıyor. O zamanlar bile hile yapıldığı bir çok kez ortaya atılmıştır. Çıkmasını istedikleri sayıların topları biraz daha ağırdır ve makine tarafında döndürüldüğü aşamasında ağır toplar hemen düşüyor ve istedikleri sayı bile geliyor. Bu iddalarla bir çok kez karşılaşıldı ve daha sonra sorumlular tabi ki iddayı yalanladı. Milyonların önünde televizyon ekranlarında yapılan bir çekilişte hile yapılır mı ?  Son konusu Trilyonlar olunca bence yapılır. Şuan ki duruma göre artık çekilişlerin hiç biri canlı yayında yapılmıyor. Bir kaç kişi tarafından yapılıyor ve daha sonra resmi sitede yayınlanıyor.Tabi ki noter huzurunda yapılıyor ama ben o notere ve çekilişi yapan kişilere ne kadar güvenebilirim. Milyonlarca insanın gözü önünde yapılan çekilişe şaibeli bakılırken şimdi yapılan çekilişe ne kadar güvenebiliriz ? İstedikleri kadar diplomalı mevki sahibi ve yeminli noter desinler ben bu ülkede para için kendini vahiy ilan eden insanlar gördüm. Oldu olası Türkiye Cumhuriyeti'nde belirli bir mevkiye sahip olan insanlar kendi ve çevresindeki insanların ceplerini doldurdu ve gitti. Benim kendi şahsi görüşüm Türkiye'de yapılan bütün şans oyunları güvensiz ,hilekarlık yapılmaya çok müsait. 
 Demem odur ki şans oyunları tamamen devlet eliyle kumardır ve çok net bir şekilde belirtmek isterim insanların gözü önünde yapılmayan güven ortamı yaratmayan bu şans oyunlarında hilekarlık vardır. ''Umut fakirin ekmeğidir'' derler o hesap  her hafta milyonlarca insan çıkar umuduyla şans oyunları oynuyor. 
Başbakan Ekim ayında yaptığı bir konuşmada bu sene Şans oyunlarının özelleşeceğini söyledi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder